سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تاریخ : دوشنبه 94/7/20 | 8:0 صبح | نویسنده : هاشم مالکی

تقویت ماهیچه های کنترل کننده انزال

این تکنیک اولین بار توسط یک پزشک و دانشمند فرانسوی به نام آقای Kegel ابداع و معرفی شد و پس از آن به عنوان یک تمرین بسیار مفید در آموزشهای جنسی و سلامت سیستم تناسلی به کار گرفته شد.این تکنیک آخرین شیو? درمان انزال زودرس در دنیا می باشد.

انزال در مردان تحت کنترل مجموعه ماهیچه هایی تحت عنوان ماهیچه های PC می باشد.

برخی نقش های این ماهیچه ها در اندام تناسلی عبارتند از :

تأثیر در مدت زمان رسیدن به انزال 
تأثیر در لذت دریافتی از ارگاسم به هنگام رسیدن به انزال 
تأثیر در شدت و قدرت انزال 
تأثیردر میزان و توانایی نعوظ آلت تناسلی

با توجه به چهار مورد مذکور، هرچه ماهیچه‌های PC از قدرت بیشتری برخوردار باشند، مدت انزال 
طولانی تر، شدت وقدرت آن بیشتر و نعوظ آلت قوی‌تر و شدیدتر خواهد بود.

کنترل انزال با تقویت ماهیچه های PC بهترین و کاراترین روش برای کنترل انزال در مردان است. 
این روش نیاز به هیچگونه دارو یا ماده ای ندارد،که نیازمند انجام چند دقیقه تمرین روزانه است.

برخی از مزیتهای کنترل انزال با روش تقویت ماهیچه هایPC عبارتند از:

اصل مشکل را برطرف می کند وبه دنبال پنهان کردن آن نیست .
بلند مدت است و درمان آن به صورت مقطعی یا موضعی نیست.
هیچگونه دارو یا ماده ای لازم ندارد، فقط چند دقیقه تمرین روزانه کافیست.
علاوه بر کنترل انزال، باعث افزایش قدرت آلت و شدت انزال نیز می شود.
نیازمند کاهش لذت در طول آمیزش یا قطع کردن آمیزش نیست.

شناخت ماهیچه های PC ( pubococcygeal (PC) Muscles)

مطالعات نشان می‌دهد که 85 درصد از مردان به مدت کمتر از 2 دقیقه دخول به انزال می رسند. انزال سریع به خاطر ضعف و عدم تکامل مناسب ماهیچه PC می باشد.
ماهیچه‌ی PC مرکز اصلی کنترل انزال در مردان می‌باشد. شما می توانیدماهیچه‌ی PC را آنقدر تقویت کنید که به وسیله‌ی آن از انزال خود جلوگیری نمایید. در واقع ماهیچه‌ی PC ، به شما کمک می کند که انزال خود را کنترل نموده وحتی از وقوع آن جلوگیری نمایید. با تقویت مناسب و صحیح ماهیچه‌ی PC، شما می توانیدوقوع، مدت زمان، شدت و قدرت ارگاسم را افزایش دهید.

ماهیچه PC ضعیف باعث نعوظ و انزال ضعیف، سریع و حتی زودرس می‌شود.

بنابراین کنترل انزال موضوعی است که به توسعه و تقویت ماهیچه PC مربوط می‌شود. ماهیچه‌ی PC مجموعه‌ای از ماهیچه های لگنچه می‌باشد که در واقع پایه و اساس سلامت جنسی را شکل می‌دهد. این ماهیچه ها از محل استخوان عمومی در قسمت جلوی بدن شروع شده و تا قسمت پشت ادامه پیدا می کنند. شما می توانید این ماهیچه ها را در پشت بیضه‌های خود و جلوی مخرج (بین مخرج و بیضه‌ها به صورت یک مجرا)، نزدیک به غده‌ی پروستات حس کنید.

ماهیچه‌ی PC علاوه بر کنترل ادرار به کمک دیگر ماهیچه های لگنچه، کمک می‌کندکه مرد به ارگاسم برسد.تقویت ماهیچه‌ی PC،راز توسعه و بهبود رابطه‌ی جنسی و سلامت دستگاه تناسلی می باشد.

راه‌های مختلفی برای پیدا نمودن ماهیچه‌ی PC در بدن وجود دارد. در زیر به دو روش آن اشاره شده است.

قطع نمودن جریان ادرار

شما می توانید به هنگام ادرار با دست روی ماهیچه ی PC را فشار وارد کنید تا جریان ادرار قطع شود. ماهیچه ای که برای قطع ادرار استفاده می شود، ماهیچه ی PC است .

حرکت دادن آلت

با انگشت اشاره خود قسمتهای مختلف ماهیچه ی PC را فشار دهید تابه جایی برسید که به هنگام فشار آن، آلت نعوظ یافته ی شما حرکت کند و بالا و پایین برود. این قسمت همان ماهیچه‌ی PC است.

همانطور که بیان شد به منظور کنترل انزال باید ماهیچه ی PC را تقویت نمود. ماهیچه‌یPC با انجام تمرینهایی مشخص به مرور تقویت می‌شود و علاوه برتأخیر در انزال، توان کنترل آن را به افراد می‌دهد.

تمرین در سه سطح ابتدایی، میانی و پیشرفته طراحی شده اند ،که هر سطح حداقل یک ماه طول می کشد. با یادگیری و انجام این تمرین ها می توانید به مرور انزال خود را کنترل نمایید.

تمرینهای PC برای سطح ابتدایی (PC Exercises for Beginners )

تمرینهای زیر بسیار ساده، اما مؤثر و مناسب هستند. این تمرینها شما را برای تمرینهای سطح میانی آماده می سازند. این تمرینها را به مدت یک ماه انجام دهید.

قطع جریان ادرار ( Urine Flow Pause)

هرگاه که به توالت می روید و می خواهید ادرار کنید، با نگه داشتن ماهیچه ی PC جریان ادرار را قطع کنید وتا آنجا که می توانید آن را نگه دارید. سپس مجدداً آن را رها کنید تا ادرار آزادانه خارج شود. در هر بارتوالت رفتن، 5 مرتبه این کار انجام دهید. 

فشارهای سریع بر PC مرحله ابتدایی ( Quick Clenches)

به مدت 10 ثانیه ماهیچه‌ی PC راسفت و شل کنید ( در این مرحله می توانید هم با انگشتان دست و هم به شکل انقباظ و انبساط ماهیچه این کار را انجام دهید ) در هر 10 ثانیه حدوداً  30 تا 40 بار می‌توان ماهیچه PC را منقبض و رها کرد. بعداز آن10ثانیه فاصله بندازید (استراحت کنید) و دوباره عملیات بالا را طی 10 ثانیه انجام دهید دوباره 10 ثانیه استراحت وبرای بار سوم این عمل را انجام دهید. بعداز اینکه 3 دفعه 10ثانیه‌ای تمرین را انجام دادید،حالا30 ثانیه استراحت کنید و یکبار دیگر تمام مراحل بالا را مجدداً تکرار کنید.

بعد از اتمام نوبت دوم برای نوبت سوم هم آن عملیات را انجام دهید که در جمع 9 دفعه تمرین را شما انجام داده اید. کل این عملیات را یک بار صبح یکبار بعدازظهر و یک بار هم شب (یا هر زمانی که شما فرصت دارید) باید انجام دهید نتیجه اینکه طی 24 ساعت شما در 3 نوبت هرنوبت 9 بار جمعاً27 دفعه تمرین فشار10 ثانیه‌ای را به مدت یکماه ادامه دهید.ضمناً به یاد داشته باشید این تمرین ها بسیار آسان و سریع انجام می شود و زمان زیادی از شما صرف آن نمی‌شود مثلاً در هر وعده صبح یا بعد از ظهر یا شب در هر کدام از این اوقات تنها 4 دقیقه برای این تمرین وقت لازم است.

حرکت دادن آلت ( Penis lifts )

هنگامی که نشسته یا ایستاده‌اید، سعی کنید با فشار آوردن به ماهیچه‌یpc آلت خود را حرکت دهید. چنانچه لخت باشید، می توانید حرکت آلت خود را ببینید، به ویژه اگر آلت در حالت نیمه نعوظ تا نعوظ کامل باشد. البته برای این تمرین نیازی نیست که لخت شوید یا اینکه به نعوظ برسید. هنگامی که در خانه یا محل کار خود نشسته اید، می توانید این تمرین را انجام دهید و با فشار ماهیچه ی pc آلت خود را حرکت دهید. در هر بار فشار تا آنجا که می توانید ماهیچه ی pc را در حالت فشار نگه دارید و بعد آنرا رها کنید. این تمرین را هر چند بار می خواهید در طول روز انجام دهید.

 این تمرینات شامل دو سطح میانی و پیشرفته می‌باشد که به طور کامل در کتاب فوق توضیح داده شده 

تمرینهای pc برای سطح میانی ( Intermediate PC Exercises )

چنانچه با انجام تمرینهای سطح ابتدایی آمادگی لازم را بدست آوردید،می توانید تمرینهای سطح میانی را انجام دهید. این تمرینها شما را برای سطح پیشرفته آماده می سازد. این تمرینها را نیز یک ماه انجام دهید .

تمرینهای pc برای سطح پیشرفته (Advanced PC Exercises )

پس از انجام تمرینهای سطح میانی، می توانید تمرینهای سطح پیشرفته را انجام دهید. این تمرینها آنقدر ماهیچه ی pc را در شما تقویت می کند که باور نمی کنید روزی گرفتار انزال زودرس بوده اید.

منبع: عاشقانه

درمان زود انزالی

برای درمان زودانزالی مردان رعایت موارد زیر توصیه می شود:1. قبل از هرچیز باید توجه داشته باشید که محیط و فضا و اتاقی که در آن استراحت می کند باید فضای آرام و امن باشد زیرا فضای امن و آرام زمینه کافی را برای عمل زناشویی فراهم می کند و آرامش روانی محیط زمینه ساز عجله نکردن برای تمام شدن کار لازم و ضروری است. ولی اگر احساس شود ممکن است در معرض مشاهده دیگران حتی کودک خردسال و یا شیرخوار واقع شوید دچار مشکل می شوید بنابراین توصیه می شود در اتاق اختصاصی و درب اتاق بسته و حتی قفل شده عمل انجام گیرد.

2. اگر از مطلب خاصی دچار اضطراب می شوید به رفع علت اضطراب پرداخته شود زیرا اضطراب از هر مطلب و موضوعی به از دست دادن کنترل و تسلط بر اعصاب و وضیت روانی منجر می شود.

3. پیش از ارتباط جنسی، مرد حتما باید با مالش نقاط حساس و جنسی بدن زن را تحریک کنید و او را به سر رضایت و شوق آورده تا زمانی که زن به آمادگی کافی برای عمل زناشویی پیدا کند زیرا زن برای رسیدن به اوج لذت جنسی مدت زمان بیشتری نیاز دارد. بخلاف مردان که زودتر تحریک شده و به اوج لذت جنسی می رسند. بنابراین مرد باید تحمل کند و با ایجاد آمادگی در زن زمان ارگاسم همدیگر را نزدیک تر کنند لذا گاهی لازم است 15 دقیقه مقدمات عمل زناشویی طول بکشد.

4. قبل از ارتباط جنسی، زن، آلت مرد را به مدت 15 دقیقه ماساژ دهد.

5. در طول شبانه روز و هفته به وضعیت زود انزالی فکر نشود.

6. در طول شبانه روز و هفته به امور غیرجنسی فکر شود و یا به فعالیتی مشغول شود مثلا آدامس جویده شود.

7. به محض احساس نزدیک شدن لحظه انزال، مقعد خود را سست کرده و با دهان باز نفس آرام و عمیق کشیده شود.

8. برای ارتباط جنسی، مرد در زیر قرار گیرد و زن در رو تا مرد دیرتر به ارگاسم و اوج لذت جنسی برسد.

9. به هنگام ادرار کردن، 2 تا 3 بار و حتی بیشتر ادرار کردن را قطع و وصل کنید.

10. از تغذیه مناسب بهره گرفته شود از خوردن ماست و ترشی و نیز مواد غذایی تحریک کننده غریزه جنسی خودداری شود.

11. در شبانه روز به طور مرتب ورزش کنید و به تقویت عضلات بدنی خود بپردازید.

12. با مراجعه به پزشک از داروهای مناسب استفاده شود.

منبع:porseman.org




  • paper | ماه دامین | صحاب